ႏွစ္  ၄၀ ေက်ာ္ သက္တမ္းရွိ ကားေဟာင္းမ်ားကို ကားသစ္မ်ားႏွင့္  အစားထုိးမည့္  အစီအစဥ္အား စက္တင္ဘာ ၁၉ ရက္ေန႔က စတင္လုိက္ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း   လုပ္ထုံးလုပ္နည္း     အဆင့္မ်ား ေသခ်ာတိက်စြာ ထုတ္ျပန္ထားျခင္း  မရွိေသာေၾကာင့္ ကားေဟာင္းႏွင့္  ကားသစ္ လဲလိုသူမ်ား အခက္အခဲျဖစ္ေနရေၾကာင္း  သိရသည္။
ရန္ကုန္တုိင္း ကညန ရံုးတြင္ ကားေဟာင္းမ်ားအပ္ႏွံရန္ စာရင္းသြင္းေနစဥ္ရန္ကုန္တုိင္း  ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန (ကညန) ရုံးတြင္   ကားေဟာင္းမ်ား စတင္ အပ္ႏွံႏုိင္ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ကညနတြင္ ကားကိုစစ္ေဆးကာ   မဂၤလာဒံုရွိ အမွတ္ ၁ ယာဥ္သိုေလွာင္ေရးတပ္တြင္ သြားေရာက္   အပ္ႏွံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ စာရင္းအရ အပ္ႏွံၿပီးၿပီဆိုပါက အဆိုပါကားကို   ၃ လ စီးခြင့္ရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၃ လျပည့္၍ ကားသစ္ရရွိမွ ကားေဟာင္းကို   ျပန္အပ္၍ ဖ်က္ဆီးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ႀကီးမ်ား၏ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္   ေျပာခဲ့ေသာ္လည္း ယခု အမွန္တကယ္ ထိုသို႔ မဟုတ္ေၾကာင္း ယမန္ေန႔က ဘီ ၆၀၀   ကားေဟာင္းသြားေရာက္ အပ္ႏွံသူ တဦးက ေျပာသည္။
“ကားအပ္ၿပီးရင္  သုံးလ  စီးခြင့္ရွိမယ္၊ ကားသစ္ေရာက္မွ ကားေဟာင္းကို ျပန္အပ္ၿပီး  ဖ်က္ဆီးမယ္လို႔  ေျပာခဲ့ေပမယ့္ အခုက်ေတာ့ မဂၤလာဒုံမွာ ကားအပ္ၿပီးတာနဲ႔  လုံး၀ ကားျပန္ယူလို႔  မရေတာ့ဘူး၊ တခါတည္း ကားကို ထားခဲ့ရမယ္လို႔  ထုတ္ျပန္ထားျပန္တယ္” ဟု သူက  ဆုိသည္။
ကားအပ္ၿပီးသည့္ေနာက္  ေနျပည္ေတာ္သို႔ သြားေရာက္ကာ  ကားသြင္းခြင့္ ပါမစ္လိုင္စင္ ေလွ်ာက္ထားရမည္ဟု  သိရ ေသာ္လည္း  ယူေဆာင္သြားရမည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို ေသခ်ာစြာ  မသိရေသးေၾကာင္း၊  အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၅၀၀ ထက္ မပိုေသာ ကား တင္သြင္းခြင့္  လိုင္စင္အတြက္  ႏုိင္ငံျခားဘဏ္ စာရင္းလိုအပ္သည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း  မည္သုိ႔မည္ပုံ ဘဏ္ ေငြစာရင္း  ဖြင့္လွစ္ရမည္ကို မသိရွိေၾကာင္း၊  အခြန္ေဆာင္ရာတြင္လည္း ေဒၚလာႏွင့္  ေဆာင္ရမည္ (သုိ႔မဟုတ္) က်ပ္ေငြႏွင့္  ေဆာင္ရမည္ ဆိုသည္ကို ရွင္းလင္းစြာ  ထုတ္ျပန္ျခင္းမရွိေၾကာင္း  ကားေဟာင္းပုိင္ရွင္မ်ားက ေျပာဆိုေနၾကသည္။
“ကားအပ္ၿပီးတာနဲ႔   ေနျပည္ေတာ္ လိုင္စင္သြားေလွ်ာက္ခိုင္းတယ္။ ရန္ကုန္မွာပဲ တခါတည္း   ထုတ္ေပးလုိ႔ ရရဲ႕သားနဲ႔ ထုတ္မေပး တာကလည္း အေတာ္ကိုအခက္အခဲ ျဖစ္ေစပါတယ္။   ေနာက္ ၿပီး ႏုိင္ငံျခားဘဏ္ေငြစာရင္း ဖြင့္ထားရမယ္ ဆိုတာလည္း ဘာမွ အေသအခ်ာ   မသိဘူး။ ေဒၚလာ၀ယ္ၿပီး ဘဏ္ထဲ ထည့္လုိ႔ရသလား၊ ႏုိင္ငံျခားကေန ကားဘယ္လို   သြင္းရမလဲ ဆုိတာလည္း မသိဘူး။ အရမ္းကို စိတ္ညစ္ဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္။ ကညနရုံးက   ၀န္္ထမ္းေတြကို ေမးေတာ့လည္း ဘာမွ ေရေရရာရာ မေျဖႏုိင္ၾကဘူး” ဟု ရန္ကုန္   လသာၿမိဳ႕နယ္မွ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံသူတဦးက ဆုိသည္။
ကားေဟာင္းမ်ားအား   ကားသစ္မ်ားႏွင့္ အစားထုိး လဲလွယ္ရန္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးမည့္ ကုမၸဏီ တခ်ဳိ႕လည္း   ေပၚေပါက္လာၿပီး ကားေဟာင္းအပ္ၿပီးခ်ိန္မွ ကားသစ္ လက္ထဲေရာက္သည္အထိ   ၀န္ေဆာင္မႈေပးမည္ဟု ဆိုကာ အက်ဳိးေဆာင္ခ က်ပ္သိန္း ဆယ္ဂဏန္းခ်ီ   ေတာင္းယူၾကေၾကာင္း သိရသည္။
“ကုိယ္မလုပ္တတ္လုိ႔ ၀န္ေဆာင္မႈ   ေပးမယ္ဆုိတဲ့ ကုမၸဏီကို အပ္မလို႔ သြားစုံစမ္းတာ။ ကုမၸဏီက ကားလက္ထဲ ေရာက္မွ   ၀န္ေဆာင္ခ အပါအ၀င္ ကုန္က်စရိတ္တြက္ၿပီး ေပးရမယ္ေျပာတယ္။ ကုန္က်စရိတ္  အတိအက်  မေျပာျပဘူး။ ၀န္ေဆာင္ခကလည္း သိန္း ဆယ္ဂဏန္းခ်ီ က်မယ္ေျပာတယ္” ဟု   စီးပြားေရးသမားတဦးက ေျပာသည္။
ကားေဟာင္း အမ်ားစုသည္   မူလကားပိုင္ရွင္မ်ား လက္ထဲတြင္ မရွိေတာ့ဘဲ ေငြေၾကးတတ္ႏုိင္ သူမ်ားက   ေစ်းအဆမတန္ေပး ၀ယ္ယူ ထားၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ယခင္က က်ပ္ သိန္း ၂၀   ခန္႔ေစ်းရွိသည့္ ဘီ ၆၀၀ ေလးဘီးကား တစီးလ်င္ ယခု က်ပ္ ၆၅သိန္းအထိ   ေစ်းျမင့္တက္သြားၿပီး ေငြမ်ားမ်ား လက္ဝယ္ရွိသူတို႔က ကားေဟာင္းမ်ားကို အစီး   ၂၀၊ ၃၀ အထိပင္ ဝယ္ယူ ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
“ပိုက္ဆံရွိတဲ့  သူေတြက  ကားေတြလိုက္ဝယ္၊ ယာဥ္ပုိင္ရွင္ အမည္ေျပာင္း လုပ္ၾကတယ္။ အဲဒီလို  ေျပာင္းတဲ့  အခါက်ေတာ့ ကညန နဲ႔ ျပည္တြင္းအခြန္မ်ားရုံးက ကားတစီးကို က်ပ္ ၃  သိန္း  ေလာက္ယူၿပီး အမည္ေျပာင္းေပးတယ္။ ျမန္ျမန္ လုပ္ခ်င္တဲ့ သူေတြက   ပြဲစားနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ၀န္ထမ္းေတြကို ေငြေပး လုပ္ၾကတာပဲ” ဟု လသာၿမိဳ႕နယ္မွ   ကားပုိင္ရွင္က ဆုိသည္။
ကညန ရုံးတြင္ ၀န္ထမ္းမ်ားအား   ေငြပုိမေပးရန္ႏွင့္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ရွိလာပါက တုိင္းဦးစီးမႉးထံ   ဖုန္းနံပါတ္ ၀၁ - ၅၆၂၇၅၇ သို႔ တုိင္ၾကားရန္ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ထားသည္။
“၀န္ထမ္းေတြကလည္း   ေပၚတင္ႀကီး ပိုက္ဆံေပးဆုိၿပီး ေတာင္းတာမဟုတ္ဘူး။ အျပင္မွာ ပြဲစားက   ျမန္ျမန္လုပ္ေပးမယ္ ဆုိၿပီး တခါတည္းခ်ိတ္ၿပီး လုပ္ၾကတာ။   တုိင္ၾကားႏုိင္သည္လုိ႔ စာတန္း ကပ္ထားလည္း အလကားပဲ” ဟု အထက္ပါ ကားပုိင္ရွင္က   ရွင္းျပသည္။
အစုိးရက ကားသစ္တစီးလွ်င္ ကညနအခြန္အျဖစ္  ကားတန္ဖိုး၏  ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အေကာက္ခြန္ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ကုန္သြယ္  လုပ္ငန္းခြန္ ၂၅  ရာခိုင္ႏႈန္း၊ စုစုေပါင္း ၁၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ခံမည္ဟု  အစိုးရပိုင္  သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ကားေဟာင္းမ်ားကို  ကားသစ္အစားထုိးေရး  အစီအစဥ္အား ၂၀၁၁ စက္တင္ဘာလ ၁၉ ရက္မွ ၂၀၁၂ မတ္လ အထိ  ကားေဟာင္းသက္တမ္း အလိုက္  အဆင့္ဆင့္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟု အစိုးရက  သတင္းထုတ္ျပန္္ထားသည္။
No comments:
Post a Comment